Στο 14ο Γυμνάσιο Πάτρας,στην ενότητα Ρατσισμός στο μάθημα της Νεοελ.Γλώσσας,αλλά κ σε διαθεματική προσέγγιση με την Ιστορία, επιλέξαμε μαζί με τους μαθητές της Γ τάξης,να κάνουμε το πρόγραμμα Crocus, για το ολοκαύτωμα των Εβραίων στο Β Παγκ.πόλεμο.Η καλλιέργεια των σπόρων, η παρακολούθηση της ανάπτυξης των βολβών, η εμβάθυνση στην σημασία κ στον συμβολισμό του " κίτρινου αστεριού του Δαυβίδ" που υπήρχε στις στολές εργασίας των μελλοθάνατων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, ο σχεδιασμός της δράσης κ ο καταιγισμός ιδεών ,ανήκε αποκλειστικά στους μαθητές ,με καθοδήγηση δική μου.Οι ζωγραφιές για το σύγχρονο προσφυγικό ζήτημα που έκαναν οι μαθητές, οι βιωματ.ρόλοι κ άλλες μουσικοχορευτικές δράσεις ήταν δική τους επιλογή.Ο σχεδιασμός, τα συμπεράσματα, η ανατροφοδότηση κ η ευέλικτη ομαδοσυνεργατική εμπλοκή ολων, με τη χρήση ψηφιακών πόρων, εργαλείων κ μικρών ομάδων εργασίας ,έγιναν με βήματα επαναλήψεων κ τακτης αυτοαξιολόγησης.Αρκετά πράγματα του αρχικού σχεδιασμού άλλαξαν, τροποιοιήθηκαν στην συνέχεια.Η Δραση crocus είναι σε εξέλιξη κ θα ενταχτεί σε Πολιτιστικό πρόγραμμα κατα το τέλος της σχολικής χρονιάς, εμπλουτίζοντας της με δημιουργική φαντασία, ευέλικτη διαχείριση του διδακτικού χρόνου στα μαθήματα Γλώσσας- Ιστορίας κ μεσα απο τηλεσυνεργασία εαν ο διαζώσης χρόνος δεν επαρκεί.Κάθε συνάντηση αποτελεί σημείο επαναξιολόγησης βήμα βήμα, ή τροποποίησης ή εμπλουτισμού καινοτόμων πρακτικών που προτείνουν οι μαθητές, πχ, ενα τραγούδι που τους ταιριάζει για το θέμα, ή ένα σύνθημα που το αποτυπώνουν σ' έναν ψηφιακό πίνακα .Ενδεικτικά αναρτώ ζωγραφιές τους κ φωτό απ την καλλιέργεια βολβών crocus
Δημιουργική κ καινοτόμα δράση κ ευέλικτη μάθηση για τον Αντιρατσισμό κ τα Ανθρώπινα δικαιώματα
από Διονυσία Μιχαλίτση -
Αριθμός απαντήσεων: 0